Chirdia je neštátne zdravotnícke zariadenie z Trenčína, ktoré sa zameriava na plánované chirurgické výkony jednodňovej chirurgie. Klient nás oslovil so žiadosťou o vylepšenie webovej stránky. Počas prvého rozhovoru sa naše otázky tykali najmä cieľa, ktorý má nová webová stránka plniť.
Hľadali sme spolu aj odpoveď na otázku, prečo predchádzajúca webová stránka tento cieľ neplnila. Ukázalo sa, že problémy ležia menej v grafickom stvárnení webovej stránky či v staršom systéme (CMS) ale viac v samotnom obsahu. Po odsúhlasení dohodnutého rozpočtu sme opäť stáli pred veľmi zaujímavým projektom.
Cieľ:
Stratégia:
Chirdia je zariadenie, v ktorom sa pacient cíti ako v rodine. Prostredie i personál sú priateľskí, vládne tam rodinná atmosféra. Prostredie kliniky je naozaj jedinečné svojim rázom. Od štátnych zariadení sa výrazne líši tým, že priestory a vybavenie spĺňajú “západné” štandardy. To však nie je niečo čo by ho dostatočne odlišovalo od neštátnej konkurencie.
Copywriting, video materiály a fotografovanie sme robili so zámerom vyzdvihnúť odlišnosti. Zamerali sme sa na iné výhody ako tie, ktoré sú technického charakteru. Klient nerobí výkony, ktoré by nebolo možné nájsť inde, dokonca ich ani nerobí s najnižšou cenou. Značku Chirdia sme sa rozhodli budovať na pozitívnych emóciach a osobitnom šarme klienta.
Pre pacienta najviditeľnejší rozdiel nastáva pri kontakte s pacientom. Prístup doktorov a sesterského personálu je úplne jedinečný. Doktori sú odborne vzdelaní, no majú zmysel pre humor a i keď sú perfekcionisti, vedia si vždy nájsť pre pacienta dostatok času. Najmä pre vysvetľovanie. Tejto prístup v iných zdravotných zariadeniach, aj komerčne orientovaných, nie je ani zďaleka štandardom.
Nová farebná paleta je menej preplnená podobnými farbami. Vychádza zo staršej, z nomádovej grafiky. Primárnou farbou je Lochinvar. Modro-zelená je zdravotníckymi zariadeniami obľúbená. Nesie sa s ňou teda povesť dôvery, vedomostí a lojálnosti. Sekundárna farba je Valencia. Je to farba Valentských pomarančov, a tiež farba spájajúca sa s krvou—tak ako všetky červené farby.
S novou vizuálnou identitou prišla aj zmena písma. Z nepraktického Book Antiqua Bold na moderný webfont Montserrat. Písmo, ktoré viac svojimi priamymi líniami pasuje do sveta medicínskych zariadení a nápisov na tabuliach. Moderný webfont nám navyše umožňuje písmo používať konzistentne ako na tlačovinách, tak na webovej stránke.
Majú svoj pôvod v nomádovej grafike. Podobne ako farebná paleta prešli čistiacim procesom s cieľom znížiť pocit tvarovej nejednotnosti a preplnenosti. Ako referenciu na toto dielo a pre súvis s predchádzajúcou vizuálnou identitou sme sa rozhodli pri grafickou dizajne zachovať vzor zdravotnícky-zelených a tehlovo-oranžových pruhov—najvýraznejší prvok nomádovej ilustrácie.
Výsledný grafický dizajn projektu je značne niminalistický, moderne plochý a čistý. Kvalitné fotografie preto tvoria výraznú časť vizuálnej identity projektu Chirdia. Pri tvorbe fotografií a videí pre klienta sme sa zamerali na zdôraznenie nosnej myšlienky—príjemného, usmievavého personálu v rodinnom prostredí Chirdia.
Pre potreby videospotov sme pripravili sadu animovaných prvkov. Oddeľujú jednotlivé časti príbehu. Najväčší dôraz sme kládli na plynulú animáciu nového loga. Animácie nevychádzajú zo šablón. Ich tvorba začala skicou, pokračovala formou obrazového scenára a nakoniec bola pripomienkovaná a odsúhlasená klientom.
videospotov a ďalšie v príprave
ns. nových textov pre webovú stránku
nárast návštevnosti webu
fanúšikov na Facebooku
* Návštevnosť webovej stránky prvé dva mesiace kampane (zelená), porovnané s 2 predchádzajúcimi mesiacmi (červená).
Naplánovali sme 6-mesačnú kampaň na sociálnej sieti Facebook. Využíva ju veľká časť potencionálnej klientskej základne Chirdia. Po 21 dňoch od začiatku kampane, v čase písania tohto článku, sme zaznamenali nárast už +1135 fanúšikov. To je výsledok za obdobie kratšie ako 1 mesiac. Pacienti si zvykajú kliniku kontaktovať cez správy, pýtajú sa a personál im odpovedá. Pacienti odovzdávajú skúsenosť so zariadením.
Paralelne s kampaňou na sociálnej sieti Facebook prebieha aj on-line kampaň v Google. Pred kampaňou bola priemerná mesačná návštevnosť webovej stránky 290 ľudí, v čase písania tohto článku je to už 2000+ návštevníkov mesačne. Predstavuje to 600% nárast návštevnosti webu. Okamžitý skok v návštevnosti webovej stránky je vidno aj na priloženom grafe.