Prípadová štúdia PD Košeca

Čítali ste už o tom, ako sme pre Košecký dvor vytvorili webovú stránku, nafotili ich domáce produkty , pripravili video a príspevky na Facebookovú stránku? Ak nie, odporúčame vám prečítať si daný príbeh, napríklad aj na tomto odkaze. Pre klienta, ktorý založil značku Košecký dvor sme totiž robili ešte jednu stránku. Náš prístup aj kvalita práce pri projekte Košecký dvor ho presvedčila natoľko, že nám do rúk zveril webstránku pre poľnohospodárske družstvo, ktoré riadi.

 

Poľnohospodárske družstvo v Košeci sa vďaka projektu Košecký dvor značne líši od svojich konkurentov. Už chuť propagovať moderne a premyslene svoju prácu ich výrazne posúva vpred. Po dlhších diskusiách sme sa zhodli na tom, že obsah webov družstiev často svoju cieľovú skupinu neoslovuje, prípadne ju ani nemá vytipovanú. A zhodli sme sa i na tom, že v našom prípade to budeme robiť inak. Cieľom webstránky predsa nemusí byť len oznam o tom, kto sme, čo robíme, a aké máme kontakty. Aj poľnohospodárske družstvo môže svoju prácu odprezentovať na úrovni a priblížiť sa vďaka webstránke k zákazníkom či k odberateľom.

Logo sme mali, ale nakoniec prešlo refreshom

 

Logo pre PD Košeca bolo už zaužívané, nachádzalo sa na vozidlách, budove, vo firemných materiáloch, pôvodnom webe. Náš klient s ním nebol nespokojný, ale my sme mu predsa len skúsili navrhnúť jemnú revitalizáciu. Dohoda znela tak, že prvky v logu budú zachované, meniť nebudeme ani farby. V logu sa nachádzal klas a dve zelené polia ako symbol pôdy a pestovania. Logo bolo oválne a samotný ovál bol elementom, s ktorým sme sa plánovali rozlúčiť. Zmenili sme tiež font a z loga sme vypustili značku „a. s.“. Nie je dôvod, a tiež ani nariadenie, že v logu táto značka musí byť. Zelené polia sme z pravej strany presunuli na stred, klas sme spravili jednoduchší, plnší, ale kratší.

 

Logo je teraz sviežejšie, váha daných elementov je vyvážená, napriek nezmenenej palete farieb nové logo viac žiari. Vďaka zmazaniu výrazného oválu sa lepšie používa v tlačových či on-line materiáloch. Tento refresh podľa nás logu pomohol a klient s ním bol spokojný. Neprišiel o pôvodné logo, len ho posunul na vyššiu úroveň.

Pôvodné logo PD Košeca.

Grafika vo vidieckom duchu

 

Pri hľadaní vizuálu webstránky prišiel náš grafik Martin s návrhom ilustrovaných obrázkov vidieckych krajiniek. K dispozícii sme mali aj pomerne veľa fotiek, nakoľko zootechnik z PD Košeca aktívne fotil ako živočíšnu, tak rastlinnú výrobu. Rovnako ako pri Košeckom dvore, aj tu sme chceli web vystavať z vlastných záberov. Chceli sme sa vyhnúť fotobankám a ukázať reálne stroje, reálnu pôdu, ktorú družstvo obhospodaruje. Vidiecke skice sa nám zapáčili a aj pri tvorbe ikon sme sa nimi nechali inšpirovať.

 

Čo sa grafických ikon týka, projekt pre PD Košeca nás v tomto smere vytrápil asi najviac zo všetkých doterajších projektov. Copywriterka Kristína navrhla obsah stránky, v ktorom zamýšľala odprezentovať každú plodinu samostatne, prostredníctvom krátkeho odstavcu. Aby bol text pútavý aj pre oko, zadala grafikovi nakreslenie 15 ikon v štýle, v akom sa niesla aj úvodná stránka webu. Pre vašu predstavu, potrebovali sme ikony pre rastliny ako Facélia vratičolistá, Peluška jarná alebo Pohánka jedlá. Grafik si teda poctivo gúglil ako rastlina vyzerá a aktívne hľadal vo fotobanke vektory, ktoré jej boli podobné. Výsledok je podľa nás skvelý. Skúste sa zamyslieť nad tým, či ste na stránke niektorého iného družstva videli reprezentatívne opísané plodiny, ktoré družstvo pestuje. Myslíme si, a naozaj nechceme preháňať, že PD Košeca môže byť v tomto smere inšpiráciou pre weby podobných spoločností či družstiev.

Pekné obrázky bez dobrého textu nemajú zmysel

 

Rovnako ako pri Košeckom dvore, aj tu náš klient, pán Cíbik, absolvoval sedenie s copywriterom. Značne dlhšie; viac ako tri hodiny sme sa rozprávali o tom, čo všetko chová, čo pestuje, kedy, ako, ako nie. Našim zámerom bolo vytvoriť podstránky „rok v danej výrobe“, kde by sme viac priblížili prácu družstva, napríklad aj pre nových odberateľov ich surovín. Zároveň sme chceli nadviazať na myšlienku Košeckého dvora, v ktorom tvrdíme, že všetky zvieratá sú chované eticky, kŕmené poctivou, dopestovanou stravou. Po napísaní textov nasledovalo ešte ďalšie, niekoľkohodinové sedenie spojené s ich dolaďovaním. My sme však mali radosť, že klientovi na faktoch a textoch záleží, pretože obsah webstránky je podľa nás vždy dôležitejší ako samotný dizajn.

 

Jednotlivé bloky textu sme doplnili o pripravené ikony a fotografie dobytku či strojov pri práci. Fotografie boli v dobrej kvalite, nebolo potrebné nafocovať niečo nanovo, prípadne používať fotobanku. Stránka je teda autentická čo sa vizuálneho obsahu týka, a pomerne podrobná a informačne zaujímavá z hľadiska svojich textov.

Cesta, ktorou sa v PD Košeca vybrali

 

V rámci textovania obsahu pre webstránku sme sa zamysleli aj nad tým, v čom je toto družstvo iné, čo robí dobre a čím môže ostatných inšpirovať. Grafik si opäť zapracoval na ikonách pre 8 konkurenčných vlastností. Ak bude PD Košeca do budúca potrebovať reklamný text do letákov, brožúr, prípadne na výstavy, rovno môže čerpať z tejto podstránky.

Aj vašej stránke pomôžeme s obsahom a prezentáciou na internete. Stačí nás len osloviť.

 

Webstránka pre PD Košeca je ukážkou toho, ako môže vyzerať online prezentácia regionálneho poľnohospodára alebo chovateľa. Je moderná, informačne sýta a zároveň originálna vďaka vidieckemu štýlu, ktorý sa v jej grafike objavuje. Pri tomto projekte sme si vážili najmä dve veci. Prvou bol fakt, že klient pre tento projekt už webstránku mal, ale po pozitívnej skúsenosti pri tvorbe Košeckého dvora sa rozhodol, že aj PD Košeca chce mať na lepšej úrovni. Druhým faktom bolo to, že klient pochopil silu copywritingu, nebál sa doň ísť, vedel, že poctivá tvorba obsahu obnáša napríklad aj 16 hodín práce z našej strany, ktoré treba uhradiť. A zároveň pri tvorbe textov aktívne spolupracoval, čo je vždy veľké plus.

Autor textu Kristína Lišková
Tvorba webstránky Martin Faktor
Agentúra Lemon Lion, SK