Moje rodné mesto, Dolné Kočkovce, Slovensko, Európa, konečne dostalo mapu! Čo je na ňom jedinečné? Dovoľte mi, aby som vás previedol krátkym príbehom tohto projektu. Podelím sa o to, čo sa pokazilo, takže sa nemusíte učiť tak, ako som sa to naučil ja – tou ťažšou cestou.
Starosta mesta ma oslovil, či by som mu nepomohol získať jednu z tých ručne kreslených máp, aké boli pred niekoľkými rokmi typické v lyžiarskych strediskách v okolí. Keďže potrebný typ ilustrátora už nebol komerčne dostupný (a pravdepodobne aj tak nad rámec rozpočtu), musel som vymyslieť niečo, čo by fungovalo s využitím obežných aktív.
S pridanou grafikou som sa snažil sledovať uhly perspektívy.
Fotografovanie dronom bola jasná voľba. Mesto je maličké, nie je to lyžiarske stredisko s vysokými horami; nepotreboval som teda lietadlo ani vetroň. Mojou prvou obavou bolo uznesenie. Obával som sa, že pri šírke 4 metrov výsledok nevydrží kritický pohľad z blízka.
Naplánoval som si stratégiu odfotografovať s čo najväčším množstvom detailov a potom zošiť približne 30 fotografií RAW vo vysokom rozlíšení v Adobe Lightroom. Len… nefungovalo to. 😀 nie som si celkom istý prečo; Mám podozrenie, že to má niečo spoločné s Photoshopom (a Lightroom), pričom som očakával, že som ich všetky zobral z jedného uhla pohľadu. Keďže sa náš dron DJI pohyboval sprava doľava, tento bod sa posunul každé tri fotografie.
Toto nefungovalo podľa plánu. Photoshop nedokázal vytvoriť použiteľné výsledky.
Jednoducho, v textoch chýbalo všetko, čo by mohlo Stavebné bytové družstvo odlíšiť od konkurencie. Niečo, čo by bolo ich výhodou na trhu. Ak ste boli klientom, ktorý sa práve rozhodoval, ktorú správcovskú spoločnosť osloviť, z webu ste si veľa neodniesli. Aj konkurenčné weby, ktoré sme na internete dohľadali, mali podobný problém. A preto sme sa rozhodli situáciu zmeniť.
Pri redizajne grafiky sme chceli zachovať čo najväčší súvis s predchádzajúcim vzhľadom. Klient nemá vypracovanú súpravu pre používanie značky, prišiel ku nám s už hotovým logom. Zjednodušili sme pôvodnú farebnú paletu – bola zbytočne veľká: kongresová modrá, dva tmavé odtiene fialovej, farba okvetných lístkov divého maku a strieborná. Na webe boli tieto farby použité neefektívne. Aj toto sme sa rozhodli zmeniť. Zachovali sme celkový svetlý dojem webu a za hlavnú príznakovú farbu sme zvolili farbu loga – kongresovú modrú. Zvyšok palety sme veľkoryso vypustili. Na webe stále používame niekoľko odtieňov modrej, sú zvolené monochromaticky. Zmena farebnej palety sa dotkla aj fotografií. Aj na nich sme zjednotili farebné tóny s webom.
S pridanou grafikou som sa snažil sledovať uhly perspektívy.
Tieto nádherné fotografie sú s láskavým dovolením miestneho nadšenca fotografov Ing. Viliam Gerbel.
Zásluhy