.
. . — Martin Faktor, Art Director @ Lemon LionPíšeme texty (nielen) pre webové stránky
Našou výhodou je, že dokážeme vypracovať kompletné texty pre novú webovú stránku. V porovnaní s inými, ktorí iba doplnia vetu do vašich poznámok, my si podklady tvoríme najmä sami. Sme dlhoroční marketéri. Desaťročie stretávania sa s podnikateľmi a manažérmi nám umožňuje nazerať na podnikanie z vtáčej perspektívy. Vieme sa preto pýtať na veci, ktoré bývajú v reklamných textoch opomenuté.
Vytvoríme kompletný obsah pre webovú stránku. Rozhovormi do hĺbky spoznáme váš biznis: služby aj produkty, ktoré ponúkate. Texty skontrolujeme gramaticky aj štylisticky a nahráme ich do WordPress. Postaráme sa o preklady.
Napíšeme blogové články, naplánujeme ich tvorbu a uverejňovanie na rôznych stránkach – aj ako súčasť získavania spätných odkazov, tzv. link building. Texty vždy napíše skúsený guest bloger, budú pútavé a cielené na správne publikum. V tíme máme grafických dizajnérov, preto ponúkame aj tvorbu náhľadových obrázkov, fotografií či inej grafiky alebo video obsahu do článkov. Vieme vkladať články do systému WordPress.
Tvoríme texty pre katalógy, brožúry – všetky tlačené materiály. Obsah vytvárame sami alebo z vašich podkladov. V tíme máme grafických dizajnérov, preto pri písaní plánujeme aj rozmiestnenie textov a vieme odhadnúť potrebný rozsah. Vaše produkty alebo služby opíšeme tým najpútavejším spôsobom.
Píšeme texty pre e-mailové kampane: cielené rozposielanie emailových správ na zoznam emailových kontaktov. Vieme sa postarať o celú e-mail marketingovú kampaň. Texty vždy píšeme s dôrazom na plnenie stanovených cieľov (budovanie povedomia o značke, zvyšovanie vernosti, získavanie fanúšikov a pod.
Píšeme texty pre manuály používania značiek. Popíšeme históriu vašej značky, popíšeme všetky aktuálne zmeny. Každej časti dizajnmanuálu uvedieme podrobné informácie o tom, prečo je zadefinovaná. Pomôžeme vám sformulovať misiu a víziu spoločnosti, persóny vašich zákazníkov, tón reči, ktorým ich budete oslovovať a všetko ostatné, čo do dizajnmanuálu patrí. V tíme máme skúsených marketérov a grafických dizajnérov. Spolu s našimi copywritermi zabezpečíme budovanie vašej značky od návrhu loga až po tvorbu dizajnmanuálu so stovkou strán.
Napíšeme PR texty pre firmu: oznamy verejnosti, informovanie o firemnej akcii alebo zavedenie novej technológie. Tvoríme texty pre firemné referencie, je to naša najžiadanejšia služba. Píšeme aj novinky, či aktuality pre firmy a vieme ich uverejňovať na firemnom webe. V tíme máme fotografov aj tvorcov videa, vieme preto ponúknuť vytvorenie zaujímavého multimediálneho obsahu, ktorý robí texty ešte pútavejšími. Dokonale vyrozprávame váš príbeh.
Napíšeme texty pre komunikáciu vašej spoločnosti s obchodnými partnermi. Sme na trhu už desať rokov a máme veľa skúsenosti s podnikateľským prostredím. Pomôžeme vášmu tímu dosiahnuť lepší obchodný výsledok spoluprácou na textoch obchodnej komunikácie. Vieme pripravovať reporty, tzv. white pages, texty pre predajcov, texty pre školenia, teambuildingy a pod.
Píšeme texty pre komunikáciu firiem na sociálnych sieťach. Najčastejšie píšeme texty propagovaných príspevkov na Facebooku, ktoré opisujú nové produkty, služby, firemné akcie, aktuálne oznamy a všetko ostatné. Texty od klienta štylisticky upravujeme, doplníme fotografie alebo video a texty píšeme tak, aby boli na sociálnych sieťach pútavé a efektívne. Vďaka nášmu know-how bude vaša facebooková komunikácia jasne sledovať misiu a víziu spoločnosti, bude nastavená na core publikum, bude používať konzistentný tón reči, správne zobrazovať vašu značku a zohľadňovať dĺžku textov a ich obsah tomu, čo používatelia v danej chvíli vidia.
Vytvoríme texty pre pristávacie stránky (landing pages) online kampaní. Môže sa jednať o jednu, viac stránok alebo dokonca celú microsite. Texty sú písané s cieľom dosahovať čo najviac konverzií. Docielime to tým, že ich píšeme pútavo, informačne hlboké a návštevníka priamo vedieme k vykonaniu akcie.
Vytvoríme scenár pre firemné video. Vďaka tomu, že pochopíme nuansy vášho biznisu, vieme napísať scenár pre firemné video, ktorý bude dostatočne zaujímavý a tiež prínosom pri predaji. Pripravíme sadu otázok pre rozhovor s klientom pre nakrútenie video-odporúčania. Videomakeri v tíme zaručujú dostatok vedomostí o problematike, aby sme vedeli, čo je pri týchto textoch podstatné. Najviac si potrpíme na pútavo podanom príbehu. Rozpovieme ho slovami vašich klientov, personálu, obrazom a pútavým rozprávaním z pera skúsených copywriterov. Pripravujeme aj texty pre čítanie cez teleprompter.
Vytvoríme titulky pre video na YouTube. Správne otitulkované videá majú lepšie pozície vo vyhľadávačoch. Dosiahnete tak aj na používateľov, ktorí internet prehliadajú bez zvuku. Texty budú správne po gramatickej aj štylistickej stránke. Zabezpečujeme profesionálne preklady titulkov do 39 jazykov.
Práca na textoch pre novú webovú stránku sa u nás začína rozhovormi. Rozprávame sa spolu o tom kto ste, aké služby alebo tovar predávate. Rozhovor môže byt jeden alebo ich môže byt viac. Môžu trvať krátko; niekedy sa dokonca nemusíte pripravovať. Inokedy sa pri rozsiahlejších textoch budeme rozprávať dlhšie a pôjdeme do hĺbky. V tomto druhom prípade je dobré, keď sa na stretnutie s našimi tvorcami reklamných textov pripravíte. Dáme vám vždy vedieť, čo od vás potrebujeme.
Po vzájomnej dohode vás navštívime aj v prevádzke alebo vo výrobe. Ľahšie si tam spomeniete na veci, ktoré by vás v našej kancelárii nenapadli. Rozprávame sa potom o veciach, ktoré vidíme; o ktorých budeme písať.
Pred tým ako sa pustíme do samotného písania, vždy potrebujeme vedieť, kto je cieľová skupina: Pre koho budú texty určené? Kto sú vaši zákazníci? Aké témy ich zaujímajú? Ako sa na internete správajú? Pod akými slovnými spojeniami vaše produkty alebo služby budú hľadať? V neposlednom rade sa poradíme akým tónom sa im budeme prihovárať. Ak má vaša firma vytvorené Zásady používania značky (brand guidelines, corporate identity, design manual, brand DNA), pri písaní textov pre webovú stránku budeme vychádzať z tohto dokumentu.
Pozrieme sa aj o čom píše vaša konkurencia, aby sme náhodou na niečo nezabudli. Aj keď robíte tu istú vec ako desiatky konkurenčných firiem, nie je to pre nás problém. Každá vec sa dá povedať znova a znova, nekonečným množstvom vždy originálnych viet, ktoré Google nevyhodnocuje ako plagiátorstvo.
Po príprave sa pustíme do samotného písania obsahu. Naši copywriteri sú s vami v tomto štádiu neustále v kontakte. Neposielame nedokončené texty, ale častokrát máme ešte doplňujúce otázky. Pripravené texty môžete pred dokončením pripomienkovať.
Texty kontroluje gramaticky aj štylisticky iná osoba, ako tá, ktorá texty napísala. Správne písanie je naša profesionálna hrdosť. Veľmi nám na ňom záleží.
Vyhľadávacie algoritmy majú rady zmeny a neustále vylepšovanie obsahu. Tiež majú rady, keď obsah reaguje na aktuálne témy a trendy vo vyhľadávaní. Súčasťou našej práce je tiež, že vás na to upozorníme. Vieme navrhnúť vypustenie obsahu, ktorý nefunguje.
Roky praxe nás naučili, že texty, ktoré fungujú vo vyhľadávaní Google majú veľa spoločného s dobrým slohom alebo novinovými článkami. Samozrejme, je veľmi dôležité, aby copywriter používal správne kľúčové slová a slovné spojenia. Stojíme však za tvrdením, že „prepchať“ nimi text nie je zárukou úspechu.
Okrem toho, že dodáme perfektné texty, spolupráca s nami má ešte výhodu v tom, že naši copywriteri sú školení aj v napĺňaní obsahu na web. I keď to nie je zvyčajne povinnosťou copywriterov, obsah v textovom editore Word vieme navrhnúť tak, ako by mal byť umiestnený aj na webovej stránke alebo v pripravovanom katalógu.
Asi netreba zdôrazňovať dôležitosť štylistických kvalít textu. Texty, ktoré sú dobré pre ľudí, sú rovnaké ako tie, ktoré prinášajú dobré pozície v Google; a zvyčajne aj úspech pri predaji. Dobrý text pre webovú stránku musí pojednávať o tom, prečo sa ku nemu návštevníci webovej stránky dostali. Musí sa týkať témy a od tejto témy by nemal odbočovať – rovnako ako dobrý sloh.
Obsah by nemal byt povrchný a mal by byť dobre naštudovaný – ísť do hĺbky v miere primeranej čitateľom. Týka sa to rovnako kľúčových slovných spojení ako samotných informácií. Copywriter musí tému pochopiť a vedieť ju komunikovať. Po tom, ako Google oznámil nasadenie algoritmu Panda, snahy copywriterov, ktorí vytvárajú informačne hlboký obsah s hodnotou pre čitateľov, sú odmeňované lepšími výsledkami vo vyhľadávaní.
Text musí byt napísaný pre ľudí, ktorí ho majú čítať. Musí byť v prvom rade napísaný ich jazykom. Autor textov musí veci nazývať rovnakým spôsobom, ako zamýšľaní čitatelia. V niektorých profesiách je preto ťažké nájsť skúseného copywritera, pretože sa jedná o zložitú problematiku. Copywriterova práca nie je výskum kľúčových slov (keyword research), no mal by tejto problematike aspoň povrchne rozumieť a používať správne slovné spojenia.
Okrem hodnoty, ktorú prináša dobre spracovaná informačná hĺbka, dobré reklamné texty pre online reagujú aj na aktuálne trendy v odvetví, ktorého sa týkajú. Napomáha to aktuálnosti obsahu, čo pomáha zlepšovať pozície vo vyhľadávačoch.
Asi ste si všimli, že niektoré výsledky vo vyhľadávaní sa zobrazujú formou odpovedí na vašu otázku. Tí najskúsenejší copywriteri majú predstavu o fungovaní vyhľadávacích mechanizmov a plánujú text vo forme, ktorá potom SEO odborníkom umožňuje dosahovať lepšie výsledky.
Nie všetci používatelia internetu idú pri vyhľadávaní do rovnakej hĺbky, nie každej otázke venujú rovnako dlhý čas. Tí, ktorí hľadajú povrchne, nejdú po pomyselnej vertikále do hĺbky, a hľadajú na úrovni obrázkov, feedov sociálnych sietí, videí, noviniek a pod. Skúsený copywriter to vie a pracujte aj s týmto obsahom. Tiež vie navrhnúť jeho vytvorenie – ak mu niekde chýba.
Ak nie ste odborníkom na SEO, možno slovným spojeniam ako meta description nepripisujete veľkú váhu, no tvorca reklamných textov v internetovom prostredí ho má neustále na pamäti a navrhuje správne slovné spojenia aj v názvoch permalinkov zamýšľaných článkov. Vysiela to jasný signál, že stránka obsahuje informácie, ktoré hľadám nielen pre vyhľadávače, ale aj používateľov.
I keď sa od bežného copywritera neočakáva, že bude kovaný SEO špecialista, tí lepší majú celkom dobrú predstavu o tom, ako správne používať vyhľadávané slovné spojenia už v nadpisoch. Ponúkajú tak nielen vyhľadávacím algoritmom, ale aj čitateľom vizuálne pomôcky pre lepšiu orientáciu v texte.
Ďalšie ukážky našej práce nájdete v referenciách, v sekcií Písanie reklamných textov.
Článok pre blog
Webicek.sk
Webová stránka