23 mar 2020 Nepredávate? Vylepšujte obsah webstránok. Ľudia trávia viac času na internete.
Je možné, že ste sa ocitli v situácii, kedy vás zákazníci, do odvolania, nemôžu navštevovať a nové objednávky neprichádzajú. Tento čas môžete využite na budovanie digitálnej prítomnosti na internete. Ako? Vyšperkujte obsah na stránke, ktorú už máte a používate.
Obsah stránky tvoria obrázky, videá a text. A práve text je mnohokrát tým najdôležitejším. Nedá sa jednoducho skopírovať z „banky textov”. Na tvorbu užitočných a kvalitných textov je potrebné dopodrobna poznať tému, o ktorej chcete písať. Nestačí texty vziať od konkurencie, preparafrázovať ich a nepridať im žiadnu novú, osobnú hodnotu. Takže systémom Ctrl+C to nepôjde.
Prečítajte si: Nepodceňujte obsah na vašom webe
Ak máte dostatok času, napíšte si obsah webu sami. Kopírovanie však nestačí
Sú klienti, ktorí sú odhodlaní napísať si obsah stránky vo svojej vlastnej réžii. Nám už len dodajú hotové texty, ktoré gramaticky a štylisticky skontrolujeme, potom ich vložíme na ich web. Táto možnosť nie je na zahodenie, vyžaduje si však prvotnú investíciu vo forme vášho času a hlavne, predstavu o tom, čo by ste na stránke chceli mať. Klienti sa nezriedka inšpirujú webmi konkurencie a nehľadajú niečo nové, čím by sa odlíšili. Inšpirácia konkurenciou nie je zlé riešenie.
Riziko? Dajte si však pozor, aby ste sa neinšpirovali aj zlým nápadom, ktorý na weboch konkurencie nájdete.
Prečítajte si: Ako si napísať obsah pre web sám. Niekoľko praktických rád.
Ak máte času menej, dajte ho napísať copywriterovi
Písanie textov pre webové stránky začíname jedným alebo viacerými sedeniami. Copywriterka s vami spraví podrobný rozhovor, ktorý sa týka vašej problematiky, podnikania, produktov, myšlienky, ktorú potrebujete spracovať. Vďaka rokom skúseností vie na čo sa má opýtať a napadnú ju veci, ktoré by vás možno nenapadli.
Druhý krok je samotné písanie. Copywriterka vypracuje jednotlivé podstránky, pútavo upraví text, navrhne aj tlačidlá call to action (Cenová ponuka, Zavolajte nám a pod.). Nasledujú kolá schvaľovania a pripomienkovanie textov klientom. Ten má vždy možnosť zasiahnuť, upraviť či poprosiť o zmenu. Ak vidíme, že zmena nie je k lepšiemu, snažíme sa klientovi poradiť a navrhnúť inú možnosť. Po finálnom schválení vieme v prípade záujmu text profesionálne vložiť na stránku. Nie ho tam capnúť, nie ho tam nakopírovať, ale pekne upraviť, nadizajnovať a rozložiť.
Pozrite si: Ako píšeme reklamné texty; nájdete tam aj ukážky textov pre celé webové stránky
Ak premýšľate nad novým obsahom stránky a máte čas, spraviť môžete toto:
Ak už teda máte výpadok objednávok, ktorý mohla priniesť karanténa, využite ho na zamyslenie sa nad tým, čo vám na stránke chýba. Spíšte si podrobne svoje služby, výhody, ktoré vás odlišujú od konkurencie. Premýšľajte nad tým, čo sa vás zákazníci najviac pýtajú. Nezabudnite napísať aj niečo o sebe a svojej firme. Ľudia radi vidia, že máte za sebou nejakú históriu a odbornosť. V prípade, že obsah na svojej stránke už máte a stránka vám nejaký ten čas funguje, nie je na škodu jej obsah aktualizovať. Je váš tím ešte v tom zložení, ako uvádzate? Nepribudli vám nové služby? Opísali ste dostatočne vernostný systém, ktorý máte? Nemáte na webe staré letáky či ceny? Spíšte si všetky informácie podľa našich tipov a oslovte s aktualizáciou stránky alebo vytvorením nového obsahu nás v Lemon Lion.
Ak sa zaseknete, v čomkoľvek, sme na telefóne, aj na emailoch, a radi vám pomôžeme s textami pre web
Podobné články / Similar posts
- > Miniséria rád od nášho Slava: Najčastejšie chyby, ktoré bránia vašej reklame v Google zarábať viac
- > Nepodceňujte obsah na vašom webe
- > Niekedy je draho aj zadarmo!
- > Prečo Google (ešte) nezobrazuje moju webstránku?
- > Prečo byť v Google?