09 júl 2015 Ako získať skutočne najvýhodnejšiu cenovú ponuku
Každý z nás z času na čas potrebuje niečo kúpiť. Je normálne, že si dá urobiť niekoľko cenových ponúk a hľadá toho najvýhodnejšieho dodávateľa. V tomto článku vám dám niekoľko praktických rád ako získať čo najviac kvalitných cenových ponúk na výrobu webovej stránky a ako si z nich vybrať tú najvýhodnejšiu.
Rada č. 1
Weby možno niekto robí aj vo vašom meste
Ak vaša firma sídli v meste Púchov, začnite tým, že do Google napíšete výraz “webstránky Púchov” alebo “eshopy Púchov”. Je výhodné mať niekoho, kto má kanceláriu vo vašom meste, aby ste nemuseli cestovať ďaleko alebo neboli obmedzení iba na komunikáciu emailom. Tiež je výhodné zistiť si, či má firma kanceláriu s bežnými otváracími hodinami a s tímom špecializovaných ľudí.
Tip: Dlhoročné firmy majú ako prvý kontakt uvedenú ešte stále pevnú linku
Firmy, ktoré pozostávajú z jedného človeka ľahko spoznáte tak, že majú iba jeden mobilný kontakt a stretnutie s nimi sa koná napr. v internetovej kaviarni. O tom, aké riziká pre vaše podnikanie nesie výroba vašej webstránky u niekoho, kto sa bude na vás učiť, si môžete prečítať v článku “Niekedy je draho aj zadarmo“.
Rada č. 2
V žiadosti o kalkuláciu uveďte aj telefonický kontakt
V žiadosti o kalkuláciu uveďte na seba okrem emailovej adresy aj telefonický kontakt. Emaily od Google, Zoznam, Centrum a Azet vedia častokrát zaradiť email s cenovou ponukou na výrobu webstránky do spamu, alebo medzi reklamné ponuky, ktoré nevidíte v doručenej pošte. Ťažko si potom vyberiete tú najvýhodnejšiu cenovú ponuku, keď omyl tretej firmy spôsobí, že nedostanete všetky ponuky. Tá najvýhodnejšia sa k vám možno ani nedostala! Keď odošlete email so žiadosťou o kalkuláciu, pravidelne sledujte záložku spam. Ak ste do emailu napísali aj telefonický kontakt, dobré firmy vám určite zatelefonujú späť ak na cenovú ponuku nepríde žiadna emailová odpoveď.
Rada č. 3
Požiadajte o kalkuláciu s predstihom
Profesionálne firmy s mnohoročnou tradíciou majú spravidla veľmi veľa práce. Je to spojené napríklad so sezónami ich zákazníkov, obdobím v roku (dovolenky, pred zimou) alebo jednoducho iba tým, že robia kvalitnú prácu a nestíhajú kvôli enormnému záujmu o ich služby. Veľmi užitočné je zatelefonovať do vybranej firmy a poradiť sa s nimi. V emaile potom už len potvrdíte, aby vám spočítali služby alebo produkty, na ktorých ste sa dohodli.
Rada č. 4
Buďte trpezliví a pripomínajte sa radšej telefonicky
Na vypracovanie cenovej ponuky doprajte firmám trocha času. Niektoré firmy vedia poslať cenu aj ihneď, obratom. Nedá sa to však vo všetkých odvetviach. Obzvlášť pri webových službách si dobrá kalkulácia vyžaduje dodatočné otázky a môže trvať dlhšie. Po žiadosti o kalkuláciu o jednej vete: “Koľko by ma stála webstránka od vás?” budú celkom iste nasledovať ďalšie, spresňujúce otázky, a nie výsledná cena. Ak sa vám zdá, že kalkulácia trvá pridlho, pripomeňte kalkuláciu telefonicky. To, že vám firma neodpovie ihneď nemusí znamenať, že je to nespoľahlivá spoločnosť. Mohli ste sa zrovna trafiť do obdobia, keď je zavalená objednávkami alebo kalkuláciami, ktoré prišli pred vašou požiadavkou. Taktiež treba počítať s tým, že v období dovoleniek môže byť doba reakcie dlhšia. Tak či onak, seriózna spoločnosť vás vždy informuje o tom, že vašu žiadosť dostala. Tiež vám povie, kedy približne môžete vypracovanú kalkuláciu očakávať.
Rada č. 5
Dajte si cenovú ponuku porovnať
Pri webových stránkach a eshopoch niekedy nie je jasné v čom sa kalkulácie líšia. Niekto ich robí za toľko, druhý za inakoľko. Rada v tomto prípade je: “Nevyberajte webstránku podľa najnižšej ceny.” Zatelefonujte do firmy, ktorá vám spravila kalkuláciu a opýtajte sa jej prečo je cena taká aká je. Napríklad: Pri internetových obchodoch vie byť rozdiel v tom, čo váš internetový obchod vie robiť. Nanešťastie neexistuje nič také ako univerzálny internetový obchod s typickými funkciami, rovnako ako neexistuje univerzálna predajňa s presným počtom regálov, pokladní, dverí a poschodí. Každá seriózna firma vám rada predvedie svoj internetový obchod alebo systém na úpravu webových stránok a ponúkne aj porovnanie s konkurenčnou ponukou. Častokrát sa totiž stáva, že konkurenčná cenová ponuka je len takzvaná “cena od” a za každú ďalšiu funkcionalitu si priplatíte. Výsledná cena môže byť podstatne vyššia. Pokiaľ nám vaše požiadavky presne popíšete, cenová ponuka od nás bude konečná za predpokladu, že sa vaše požiadavky nezmenia. V prípade záujmu vám vypracujeme cenovú ponuku vo viacerých variantoch, aby ste si mohli vybrať tú, ktorá najlepšie spĺňa vaše požiadavky.
Zlaté pravidlo: Nerozhodujte sa len na základe ceny. Dajte si kalkulácie porovnať a až potom si vyberte tú, ktorá spĺňa vaše požiadavky a je vo vašich finančných možnostiach.
Podobné články / Similar posts
- > Ak na webstránke zabudnete uviesť niektoré údaje – hrozí vám pokuta!
- > Je váš web pripravený pre mobilné zariadenia?
- > Niekedy je draho aj zadarmo!
- > Prevádzkujete kemp? Čo by vám nemalo chýbať na webe a prečo
- > Čo obnáša mať webstránku firmy na internete
O autorovi
Martin vám pomôže vymyslieť kompletnú koncepciu vašej reklamy. Denne s našimi klientmi telefonuje, zisťuje, čo potrebujú a ako by sme im vedeli pomôcť. Má záľubu vo fotografovaní a natáčaní videí, a preto má u nás v agentúre na starosti aj tvorbu firemných fotiek a videí. Je veľmi šikovný v grafike a sleduje aktuálne grafické trendy. Aj preto je našim creative directorom.