Ako si napísať obsah pre web sám. Niekoľko praktických rád.

Ilustračný obrázok k článku ako si napísať obsah webovej stránky sám ukazuje phľad na laptop, okolo neho veci a ženské ruky, ktoré píšu na klácesnici.V prípade, že sa rozhodnete obsah pre webovú stránku napísať sami, tu je niekoľko rád na čo by ste sa mali sústrediť, na čo by ste si mali dať pozor a čo by ste nemali zanedbať. Sú to praktické rady, ktoré radím všetkým našim klientom.

Ako si napísať obsah pre web v krátkosti:

  • Popíšte úplne všetko čo robíte, aj zjavné veci, ktoré robia všetci.
  • Nepíšte v odrážkach, tvorte celé vety.
  • Píšte o tom, pod čím chcete, aby vás zákazníci hľadali.
  • Reagujte aj na aktuálne témy.
  • Spravte bohatý obsah. Používajte fotografie a tvorte videá.
  • Ponúknite akciu, ktorú chcete, aby návštevníci po dokončení spravili.

 

Rady sú približne zoradené podľa sily, ako ovplyvňujú pozíciu vašej stránky vo vyhľadávači Google. Pozícia v Google nie je v marketingovom mixe úplne všetko, no umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania má výrazný podiel na tom, akú šancu na získanie nových dopytov alebo objednávok máte. Ak sa pri písaní vášho textu budete držať týchto rád, začali ste vašu stránku optimalizovať pre vyhľadávače (SEO). 

 

Napíšte o všetkom čo ponúkate/robíte. Popíšte každú činnosť. 

 

V dnešnej dobe nestačí rozpísať činnosti vašej firmy v odrážkach. Naši klienti to vedia a novým to vždy rád vysvetlím. Aj keď sa každý deň stretávate so zákazníkmi, ktorí vám tvrdia, že na stránke nič nečítajú a preskočia priamo na kontakt, verte mi, treba aby ste mali všetko, čo robíte napísané aj na webovej stránke. A treba, aby ste to mali napísané celými vetami. Nie v odrážkach. Je to preto, pretože tak funguje vyhľadávač Google. Robíte to, lebo chcete aby sa stránka zobrazila aj novým zákazníkom, ktorí nepoznajú názov firmy. 

Rozpíšte každú činnosť. Napríklad namiesto jednej odrážky, ktorá znie: Vykonávame komplexné stavebné činnosti, napíšte všetko čo sa pod touto činnosťou skrýva. Robíte ručné omietanie, strojové omietanie, ste schopní zapožičať miešačku, a tiež požičiavate náradie, hoc len vŕtačku? Často počúvam „ale veď to je jasné, veď to každý robí“. Tieto „jasné“ veci treba napísať. Napíšte napríklad ako s vami prebieha spolupráca, podajte zaujímavý príbeh –prečo– vznikla vaša firma, atď.

 

Používajte slovné spojenia, pod ktorými chcete aby vás zákazníci našli.

 

Nový obsah vášho webu by mal používať slová a slovné spojenia, o ktorých viete, že ich ľudia hľadajú. Nazývajú sa kľúčové spojenia. Po celú dobu majte na pamäti, že píšete o tom, pod čím chcete, aby vás potencionálni zákazníci našli. Teda, ak predávate poistenie, potrebujete písať napríklad o poistení domu, ako si poistiť dom, čo potrebujeme vybaviť pri poistení domu, atď.

Môžete sa zamyslieť, aké sú aktuálne témy v našom odbore. Pri poistení to môže byť napríklad zmena legislatívy, o ktorej sa práve hovorí. Využite tieto témy tak, že na ne budete reagovať—to znamená, že o nich napíšete článok. Čo je podstatou aktuálneho problému, ako viete nádejnému zákazníkovi pomôcť. 

 

Spravte obsah informačne aj vizuálne bohatý. Nezabudnite na obrázky a video. 

 

Obsah by mal byť zaujímavý. Keď bude zaujímavý pre Google, bude zaujímavý aj pre vašich návštevníkov stránky. Pri písaní textu počítajte s obrázkami, ktoré spravia text zaujímavejším. Musia sa týkať témy danej stránky. Vyhnite sa clip art. Najvhodnejšie je, keď si zaplatíte profesionálneho fotografa a použijete svoje vlastné fotografie.

Ideálna, moderná stratégia je zapracovať do textu odpovede na otázky, ktoré očakávate, že vaši návštevníci budú mať. Náš príklad o predajcov poistenia: Ako sa dotkne nová legislatíva poistenia domu/bytu?

Nezabudnite sa na každej stránke alebo podstránke zamyslieť, akú akciu chcete aby návštevníci vykonali po prečítaní textu. Niekedy chcete aby vám priamo zatelefonovali, inokedy môžu čítať ďalší článok alebo vyplniť formulár.

Zaujíma vás ako prebieha spolupráca s Lemon Lion, keď si u nás objednáte tvorbu obsahu pre web?

 

Podobné články / Similar posts

 

 

O autorovi

Martin vám pomôže vymyslieť kompletnú koncepciu vašej reklamy. Denne s našimi klientmi telefonuje, zisťuje, čo potrebujú a ako by sme im vedeli pomôcť. Má záľubu vo fotografovaní a natáčaní videí, a preto má u nás v agentúre na starosti aj tvorbu firemných fotiek a videí. Je veľmi šikovný v grafike a sleduje aktuálne grafické trendy. Aj preto je našim creative directorom.



Prihláste sa na odber noviniek z blogu