05 jún 2020 Potrebuje môj kozmetický salón webstránku, alebo Facebook?
Na otázku z nadpisu vám odpoviem v tomto článku, pretože okrem webu alebo Facebook stránky potrebujete aj zopár ďalších vecí, ktoré vám v podnikaní pomôžu. Čítajte ďalej.
Kozmetické salóny a štúdiá dokážu fungovať aj bez webovej stránky, pokiaľ naozaj poctivo žijú Facebookovým životom. I keď je podnikanie v tejto oblasti založené najmä na báze pravidelne sa vracajúcich (a my veríme, že aj spokojných) zákazníčok, nie je na škodu občas porozhadzovať siete a získať si aj zákazníčky nové. Ak však nemajú účet na Facebooku, získať si ich môžete len prostredníctvom webstránky. Ak Facebook majú, treba sa im pravidelne a hlavne správne pripomínať.
Ako spraviť webstránku kozmetického štúdia zaujímavo, aj dobre?
Na prvý pohľad sa webstránky kozmetických salónov a štúdií od seba až tak nelíšia. Na webe sa spravidla opíšu všetky ponúkané služby, webstránka sa doplní o pekné, ideálne profesionálne nafotené fotky a krátke info o kozmetičke/tíme kozmetičiek. Ak pracujete v tejto oblasti a vašu webstránku ste spravili podľa toho, čo píšem, neurobili ste nič zlé. Stále je to však pre získanie nových zákazníčok málo.
Silnou stránkou webu je to, že dokáže opísať všetky služby detailne a naraz. To na Facebooku nie je možné v takej miere, ako na webe. Ak chcete váš web využiť naplno, nezabudnite spomenúť aj toto:
- Pre aké vekové kategórie odporúčate procedúry a prečo? Tieto informácie napíšte do popiskov vašich kozmetických služieb. Nezabudnite napísať benefity týchto služieb, dôvody, pre ktoré by vaša zákazníčka mala zaplatiť napríklad 50 eur za ošetrenie. To, na akej báze funguje ošetrenie popíšte zrozumiteľne, vyhnite sa botanicko-organicko-chemickým vetným výkladom, pretože tie skopíruje z katalógov a propagačných materiálov každý z vašej konkurencie. Opíšte procedúru tak, ako o nej hovoríte svojim kamarátkam. Napíšte, čo sa vám – ako skúsenej kozmetičke na nej páči a prečo. Tento ľudský a osobný prístup vaše zákazníčky veľmi ocenia.
- Napíšte, aký prístup k zákazníčkam vyznávate a uplatňujete vy. Skrátka, čo robíte inak ako vaša konkurencia. Vediete si zákaznícke karty, aby ste mali prehľad o ošetreniach? Ponúkate ampulky alebo vzorky zadarmo po každej návšteve vášho salónu? Pripomeniete termín ošetrenia esemeskou, alebo emailom? Ak ste si teraz povedali, ale veď to je samozrejmosť! rada by som dodala, že ak to na stránke nemáte nikde spomenuté, vaše nové, potenciálne zákazníčky o tom stále nevedia.
- Nebojte sa zverejniť svoj cenník a vykašlite sa na to, že si ho pozrie konkurencia a zníži svoje ceny tak, aby bola lacnejšia. Ak si za svojimi cenami stojíte a viete, prečo sú nastavené takto, nehanbite sa s nimi vyrukovať von. O zákazníčku, ktorá zjednáva každé euro za poctivo urobené ošetrenie tváre teraz nebojujete. Hľadáte tie zákazníčky, ktoré ocenia prístup, pekné priestory, značkovú kozmetiku, profesionálne prístroje a vaše konkurenčné benefity. Aj ich zaujíma cenník a možno sa rozhodli pre iné štúdio len preto, že tam našli cenu hneď a rovno si objednali termín svojho ošetrenia. Cenník nezabúdajte aktualizovať.
Bonusom na stránke môže byť objednávkový formulár, v ktorom by si zákazníčka vybrala voľný termín, kozmetickú službu a zaklikla by, či ide k vám po prvý raz, alebo je vašou stálou zákazníčkou.
Prečítajte si:
Ako si napísať obsah pre web sám. Niekoľko praktických rád
Ste v Google Mape? Jaaaaj, mali by ste byť!
Zápis v Google mape môže posilniť vaše zobrazovanie sa pri hľadaní cez Google. To, či ste v Google mape, skontrolujete jednoducho. Otvorte si mapu a zadajte vašu oblasť podnikania spolu s mestom, v ktorom podnikáte. Nezadávajte meno vášho salónu („Kozmetika Agneška“) ale názov služby: „kozmetický salón Púchov“. Ak ste sa nenašli, pridajte sa do máp. Ak ste sa našli, skontrolujte si, či máte v profile uvedené správne číslo, kontakty, otváracie hodiny, fotky aj polohu na mape.
Prečítajte si:
Ako dostať firmu do Google máp? Vytvorte firme profil v Google Moja firma
Ako viesť Facebookovú stránku kozmetického štúdia efektívnejšie, než doteraz?
Ak ste sa rozhodli, že pôjdete len do Facebooku, potom treba zapnúť možnosť „na plný plyn“. Aby bola vaša stránka úspešná a obsahovo pútavá, obsah treba tvoriť neustále. Neustále sa treba pripomínať a ukazovať procedúry, ktoré ponúkate. Ja odporúčam z času na čas niektorý z príspevkov „nadopovať” kreditom a spustiť ako propagovaný. Ak nazbierate pekný počet fanúšikov, propagáciou si zaistíte, že všetci fanúšikovia/sledovatelia príspevok naozaj uvidia. Toto si málokedy majitelia Facebookových účtov uvedomujú. Prípadne nastavíte propagáciu (reklamu) tak, aby príspevok videli aj tí, čo vás ešte nesledujú, alebo neolajkovali.
Ďalšie dobré rady a tipy
- Foťte a opíšte to, čo robíte. Upravujete zákazníčke obočie? Napíšte, akou metódou, a za pomoci ktorej kozmetiky ste jej obočie upravili. Dodajte, ako dlho trvalo ošetrenie (raz darmo, niektoré dámy zaujíma aj toto), napíšte cenu a pridajte, kedy máte najbližšie voľné termíny. Nezabudnite na fotku pred a po procedúre, prípadne z fotiek spravte v dostupných free aplikáciách peknú koláž.
- Doplnili ste sortiment kozmetiky priamo v salóne alebo ste zakúpili nový prístroj? Fotka nestačí, čo povie vašim zákazníčkam? Napíšte, čo s prístrojom budete robiť a ako vďaka nemu viete zákazníčkam pomôcť – napríklad odstrániť jazvičky, čierne bodky. Napíšte, či je možné vami ponúkanú kozmetiku bežne kúpiť, alebo či ju máte výhradne vy, prípadne aké lepšie ceny ponúkate. Toto vaše zákazníčky zaujíma, a vás by to ako zákazníčku zaujímalo tiež.
- Točte krátke videá, napríklad pri tvarovaní nechtov. Naozaj stačí pár sekúnd, v ktorých ukážete niektorú fázu vašej práce. Zákazníčky, ktoré si procedúru doteraz nevedeli predstaviť, zrazu predstavu dostanú. Rozprávajte vo videu čo robíte, aký bol problém a ako ho odstraňujete, koľko to trvá a či to bolí, alebo nie. Všetky vedomosti máte, stačí ich len povedať nahlas pri natáčaní videa.
Prečítajte si:
Ako sa vyhnúť pocitu, ktorý vás núti odpisovať fanúšikom na Facebooku nahnevané správy
Posledný nadpis so slovom „ako“ – Ako sa teda rozhodnúť?
Už vyššie som spomínala, že dámy, ktoré Facebook nemajú a neriešia, musíte osloviť inak. Neberme teraz do úvahy letáky alebo billboardy, pretože s nimi sa vám nikdy nepodarí pokryť celú oblasť/okolie. A dnes sa oblasť pôsobenia posúva neustále, pretože zákazníčkam už nerobí problém docestovať za kvalitnou procedúrou aj do iného mesta. Ak máte webstránku, viete nové zákazníčky získať aj prostredníctvom Google reklamy. Oslovíte tie dámy, ktoré cielene hľadajú kozmetické ošetrenie, nové nechty a pod. Toto Facebook nedokáže.
Správne vedená Facebooková stránka ale udrží pozornosť vašich súčasných zákazníčok, neustále im bude ukazovať nové služby, výsledky vašej práce. S propagáciou príspevkov sa vám podarí získať aj nové zákazníčky, no nesmiete skončiť vo fáze získania. Zákazníčky si treba hýčkať, starať sa o ne. Aj preto je vhodné spojiť oba kanály. Každý vám umožní pracovať so zákazníčkami inak.
Váha všetkých príspevkov aj dobrého obsahu spočíva vo fotkách. Ale čo keď sa vaše zákazníčky nechcú fotiť??
Začnite sa fotiť vy! Zamyslite sa nad týmto: prečo by sa mala zákazníčka odfotiť a nechať si fotku zverejniť vo vašom profile, keď vy si fotíte len ruky, alebo sa nefotíte vôbec? Ľady treba začať lámať od vás. Ukážte zákazníčke, že aj vy ste sa hanbili, ale nakoniec ste si povedali, že nie je hanba dať najavo, že sa o seba staráte a dbáte. Ak sa fotiť nechcú aj tak, poďte na to sofistikovane – pri nových nechtoch netreba záber na tvár. Poproste o foto vtedy, keď má zákazníčka na sebe masku, uteráčik, keď jej tvár nie je spoznateľná po mene, ale procedúru je vidieť.
Snažte sa všetko fotiť tak, aby na fotke ľudia nevideli Janku Vuterákuzabalenú, ale „akúsi dámu“, ktorá si ošetrenie užíva. Povedzte zákazníčke, že veď skúsme to odfotiť, ja vám to potom ukážem a ak sa vám to nebude páčiť, nedáme to nikde a zmaže sa to a za odvahu vám dám vzorku domov. Možno sa vám podarí získať pekné fotky. Ak nie, jediná cesta je nafotiť si procedúry na známych, mamách, kamarátkach a používať tieto fotky v príspevkoch. Cesta je aj ponúknuť mladým sympatickým dievčatám a dámam (napríklad študentkám alebo mamám na materskej) procedúru zadarmo za nafotenie celého priebehu ošetrenia. Vždy však myslite na to, že treba spraviť viac záberov jednej procedúry, aby sa fotky neopakovali často a nenudili vaše publikum na Facebooku.
Prečítajte si:
Skúsení fotografi to robia takto: Jednoduché triky, aby fotky z mobilu vyzerali profesionálne
Aj malý kozmetický salón potrebuje logo
Pri tvorbe webstránky alebo Facebooku narazíte na to, že potrebujete logo. Pekné, jemné logo vynikne nielen na internete, ale aj na uterákoch, ktoré používate v salóne. Dá sa vyšiť na uniformu, ktorú pri procedúrach nosíte. Dokonca sa dá vygravírovať na vaše prístroje. Potlačte si ním látkové alebo papierové tašky, do ktorých dávate zákazníčkam vzorky, alebo zakúpenú kozmetiku. Logo vás odlíši a ak máte okolo seba hustú sieť konkurencie, treba sa trošku zvýrazniť. Nebuďte len Salón Agneška, buďte Salón Agneška s pekným logom, ktoré je vidieť všade. To, že ste menšia kozmetika alebo služby robíte doma popri hlavnom zamestnaní nemení nič na tom, že logo sa vám zíde.
Verím, že niektoré rady padli vhod najmä teraz, keď sa väčšina salónov opäť nadýchla a začala prijímať objednávky a plniť termíny. Nezabudnite, že sme pripravení vám s každým krokom, o ktorom hovorím, poradiť. Želám vám spokojné zákazníčky!
Podobné články / Similar posts
- > Miniséria rád od nášho Slava: Najčastejšie chyby, ktoré bránia vašej reklame v Google zarábať viac
- > Prevádzkujete kemp? Čo by vám nemalo chýbať na webe a prečo
- > Prečo Google (ešte) nezobrazuje moju webstránku?
- > Prvá Slavova rada: Kampaň nestačí len spustiť, treba ju merať a vyhodnocovať
- > Vieme, prečo rozvoz vašich jedál nefunguje tak, ako ste si predstavovali. Chýba mu základná propagácia