08 nov 2016 Prečo Google (ešte) nezobrazuje moju webstránku?
Po vytvorení novej webstránky možno zistíte, že ju cez Google nenájdete. Problém spočíva v tom, že Google nejaký čas trvá, kým zistí, že váš web existuje. Toto nie je chyba a dá sa to napraviť. V nasledujúcom článku vám povieme ako.
Chápeme, že neviete, čo všetko treba spraviť preto, aby vás Google vo vyhľadávaní zobrazil. Nemusíte si búchať hlavu o stôl, vieme vám s tým pomôcť. Pozrime si príklad zo života:
Čo treba urobiť aby vaše služby / produkty ľudia cez Google našli?
Predstavte si, že predávate alebo vyrábate napr. vzduchové čistenia. Zákazník, ktorý vás pozná, zadá do vyhľadávača názov vašej firmy. Webovú stránku takto pod názvom domény alebo názvom firmy je zvyčajne možné nájsť už po niekoľkých dňoch od jej spustenia.
Inak je to ale pri nových zákazníkoch. Takých, ktorí nepoznajú názov vašej firmy. Noví zákazníci nebudú hľadať vašu firmu podľa jej mena. Budú hľadať podľa služieb alebo podľa názvu produktov. Takže napíšu napr. “vzduchové čistenia”. Aby ste sa pod týmto slovným spojením zobrazili v Google na niektorej z prvých stránok, mali by ste splniť niekoľko podmienok.
Po prvé:
Mali by ste mať kvalitne napísané texty.
To znamená, že ku každej službe, ktorú chcete prezentovať, by ste mali mať napísaný blok textu. Text by mal byť v prvom rade napísaný zrozumiteľne pre ľudí, nie iba pre Google. Ale zároveň by mal obsahovať aj správne slová a formulácie, aby ste sa v Google nestratili a vaši zákazníci vás dohľadali. “Tak tam iba 10x napíšem, že robím čistenie vzduchu a nájde ma” – povedal by si niekto. Toto je však veľká chyba. Google dokáže rozoznať, že sa ho snažíte obalamutiť. Takýmto spôsobom u neho neuspejete, dokonca si takto môžete vašu pozíciu zhoršiť, pretože vás Google penalizuje za “zlé správanie”.
Napísať kvalitný text nie je jednoduché, vyžaduje si to veľmi veľa skúseností a odbornosti. Naši textári (copywriteri) sa vždy snažia získať od vás informácie z prvej ruky a ak to nestačí, sami sa v danej téme vzdelávajú, aby napísali čo najkvalitnejší text.
Napísať kvalitný text nie je jednoduché, vyžaduje si to veľmi veľa skúseností a odbornosti.
Dajte si pozor, aby bol váš obsah unikátny. Jednoduchý spôsob, ako potopiť svoj web vo vyhľadávači je okopírovať text z iných stránok. Google má na toto “nos” a keď to zistí, posunie vás hlboko pod vašu konkurenciu.
Prečítajte si tiež:
Nepodceňujte obsah na vašom webe
Po druhé:
Odkazy – tzv. linkbuilding
Veľmi dôležité je, aby na váš web odkazovali iné, kvalitné webstránky. Keď Google “uvidí”, že na vašu webstránku odkazuju kvalitné weby, tak aj tú vašu bude považovať za kvalitnejšiu a porastiete vo výsledkoch vyhľadávania. Funguje to aj naopak, teda keď na vás odkazujú pofidérne stránky (hazardné weby, stránky propagujúce násilie a zlé mravy a pod…), Google vás bude považovať za jednu z nich a “nebude vás mať rád”. Preto sa im vyhnite veľkým oblúkom.
Rozhodne vyhráva kvalita nad množstvom. Takže radšej sa zamerajte na získanie pár kvalitných odkazov ako vytvárať veľké množstvo nekvalitných.
Tie najhodnotnejšie odkazy sú:
– Odkazy z tematicky podobných webov – napr. ak máte kadernícky salón, tak odkaz zo stránky kozmetického salóna a pod.
– Odkazy z navštevovaných internetových novín, napr. topky.sk, sme.sk, cas.sk a pod.
– Od stránok, ktoré sú TOP vo svojom obore, napr. pre reality su to topreality.sk, nehnutelnosti.sk
– Odkaz z kvalitných katalógov, napr. www.azet.sk/katalog (Zaregistrujeme vás do kvalitných katalógov – Kontaktujte nás)
– Stránky štátnych inštitúcií, mesta alebo obce, škôl
– Stránky miestnych organizácií, informačných centier
– Odkazy z porovnávačov tovarov – heureka.sk, pricemania.sk,…
– Zľavové portály – zlavomat.sk, zlavadna.sk,…
– Sociálne siete – facebook.com, pinterest.com,…
Aké odkazy sú nekvalitné:
– Množtvo odkazov z fór a diskusií
– Komentovanie článkov s odkazom na váš web vo veľkej miere (komentáre pod článkom)
– Zo stránok propagujúcich násilie, hazardné hry, nemravný obsah a pod.
– Odkazy z rôznych systémov na výmenu odkazov
Ako získať kvalitné odkazy:
– Zaregistrovať sa do kvalitných katalógov (Napíšte nám, vieme to urobiť za vás)
– Zaplatiť si článok v internetovom médiu
– Napisať hodnotný článok, postup, recept, návod, ktorý budu ľudia sami zdieľať a odkazovať naň
– Vymeniť si odkaz s tematicky podobnou stránkou – napr. reštuarácia s pekárňou a pod.
– Vymeniť si odkaz s vašim kamarátom, známym
– Dať zľavu na vaše služby / tovar do zľavových sietí
– Pravidelne písať blog a zverejňovať články na sociálnych sieťach
– Sponzorovať alebo pomôcť nejakej inštitúcií, organizácii a oni za to umiestnia odkaz na vás na svojom webe
– Prepojiť eshop s porovnávačmi tovaru
Po tretie:
Mali by ste urobiť viac ako robí vaša konkurencia
Musíte mať na webe dostatok kvalitného obsahu, aby ste konkurenciu prekonali. Tam, kde je vaša konkurencia po rokoch driny sa nedostanete za týždeň, či mesiac. A už vôbec nie bez vynaloženého úsilia. Vaša konkurencia môže mať pred vami niekoľko výhod.
- Môžu mať lepší názov domény ako vy. Ich názov môže lepšie reprezentovať to, čo ľudia hľadajú.
- Ich web môže byť na internete omnoho dlhšie ako váš. Google o nich vie dlhšiu dobu a prikladá jej vyššiu dôležitosť.
- Môžu mať napríklad veľa kvalitných linkov odkazujúcich na ich webovú stránku. Spätné linky sú napríklad odkazovanie na váš web z iných webstránok. Čím dôležitejší web na vás odkazuje, tým lepšie.
Tam, kde je vaša konkurencia po rokoch driny sa nedostanete za týždeň, či mesiac.
Po štvrté:
Pekné fotografie alebo videá, vám určite pomôžu.
Google miluje obsahovo bohaté stránky. Okrem samotného textu má rad, keď je obsah prepletený obrázkami, videom a inými súbormi. Preto nepodceňujte túto časť na svojom webe. Je lepšie mať na stránke vlastné fotografie produktov alebo služieb, ako fotografie od výrobcu alebo kúpené fotky z fotobanky. Takéto fotky má každý, aj vaša konkurencia. Ak investujete do profesionálnych fotografií alebo videí, atraktívnosť vášho obsahu porastie a odlíšite sa od konkurencie.
V Lemon Lion máme dlhoročné skúsenosti s reklamným fotografovaním a radi vám v tomto pomôžeme.
Po piate:
Mali by ste mať stránku správne naprogramovanú.
To znamená mať stručné a čitateľné URL adresy, správne použité nadpisy, nesmie obsahovať zásadné HTML chyby, stránka sa musí načítavať dostatočne rýchlo a byť optimalizovaná aj pre mobily. Ak váš web responzívny nie je, na mobile vás Google môže posunúť za konkurenciu.
Ak váš systém neumožňuje dostatočnú optimalizáciu pre vyhľadávače alebo nie je responzívny, doporučujeme vám zvážiť jeho prerobenie.
Všetky nami dodávané stránky, sú pripravené pre tzv. SEO – teda pre optimalizáciu pre vyhľadávače. To znamená, že po technologickej stránke je stránka od nas pripravená na to, aby ju mal Google obľube. Je však potrebné splniť aj všetky ostatné body, popísane v tomto článku.
Po šieste: Čas
Áno, čítate správne. Čas. Aj keď investujete do kvalitných textov, fotografií, videí a propagácie svojej webstránky, nemôžete očakávať okamžité umiestenie na prvej pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Google posudzuje aj to, ako dlho je stránka na internete. Ak vám niekto sľúbi, že za určitú čiastku vás dostane na prvú pozíciu, utekajte. Jedná sa pravdepodobne o podvodníka. Nikto na svete, ani sám Google, vám nevie garantovať konkrétnu pozíciu, nie to ešte prvú. My vám môžeme sľúbiť len to, že vieme ako stránku spracovať tak, aby ju “mal Google rád” a spravíme maximum pre to, aby sme vám pomohli.
Všetky tieto podmienky kvalitného webu sa dajú dosiahnuť. Vyžaduje si to ale množstvo času a dodatočné investície. Vytvorením webovej stránky by vaša ani naša práca nemala skončiť.
Často sa stretávame s tým, že si zákazníci vyhradili prostriedky iba na vytvorenie webstránky, ale už nie na jej obsah a propagáciu. V dnešnej dobe je kvôli silnej konkurencii potrebné myslieť nie len na vytvorenie moderného webu, ale aj na jeho obsah. V Lemon Lion vás pri výrobe webu na toto vždy upozorníme.
Podobné články / Similar posts
- > 3 dobré dôvody prečo mať webstránku pripravenú pre mobily.
- > Je váš web pripravený pre mobilné zariadenia?
- > Nepodceňujte obsah na vašom webe
- > Nepredávate? Vylepšujte obsah webstránok. Ľudia trávia viac času na internete.
- > Prečo byť v Google?
O autorovi
Martin vám pomôže vymyslieť kompletnú koncepciu vašej reklamy. Denne s našimi klientmi telefonuje, zisťuje, čo potrebujú a ako by sme im vedeli pomôcť. Má záľubu vo fotografovaní a natáčaní videí, a preto má u nás v agentúre na starosti aj tvorbu firemných fotiek a videí. Je veľmi šikovný v grafike a sleduje aktuálne grafické trendy. Aj preto je našim creative directorom.